Akumulator żelowy do jachtów i łodzi

 

Stały dostęp do energii elektrycznej jest bardzo potrzebny na każdej łodzi, co może potwierdzić każdy właściciel jednostki morskiej, niezależnie od tego czy jest to jacht wycieczkowy czy też kuter rybacki. Wyposażenie okrętowe zasilane jest najczęściej tym samym akumulatorem który służy do rozruchu silnika, dlatego też sytuacje w których owy akumulator wyczerpie się całkowicie mogą być dość problematyczne, zwłaszcza na otwartym morzu.

Budżetowe akumulatory do niewielkich jednostek morskich

tanie akumulatory żelowe do łodziWłaściciele łodzi i jachtów uzupełniają więc wyposażenie swoich łodzi właśnie o dodatkowe akumulatory, które służą wyłącznie do zasilania urządzeń i wyposażenia pokładowego. Jeszcze do niedawna najpopularniejszymi magazynami energii były standardowe akumulatory kwasowe, aczkolwiek w uszczelnionej wersji, choć zaczęły być wypierane przez nowocześniejsze i znacznie bezpieczniejsze akumulatory z elektrolitem żelowym. Tanie akumulatory żelowe do łodzi można dostać w większości renomowanych hurtowni i sklepów z oporządzeniem do jednostek wodnych i morskich, a z racji ich popularności i coraz lepszych technologii, służących do ich tworzenia nie są one już taką rzadkością jak choćby jeszcze kilka lat temu. Jak każde magazyny energii elektrycznej, przeznaczone do pracy w jednostkach morskich, żelowe akumulatory są zabezpieczone przed możliwością zalania czy uszkodzeń po kontakcie ze słoną wodą, a sam elektrolit nie wchodzi z nią w reakcję ani też nie ulega rozcieńczeniu. Żelowy elektrolit nie wylewa się również tak łatwo z akumulatora pod wpływem wstrząsów, a jego skład zapobiega możliwości przeładowania i uszkodzenia akumulatora po podłączeniu go do prądnicy przy jednoczesnym całkowitym zapełnieniu. Owe akumulatory, w przeciwieństwie do standardowych, mają również znacznie bezpieczniejsze gniazda, zapobiegające możliwości przebicia prądu czy porażenia podczas użytkowania akumulatora w warunkach ekstremalnie wilgotnego powietrza. Łodziowe akumulatory są większe niż standardowe odmiany samochodowe, i mają niemal trzykrotnie wyższą pojemność.

Mogą być one ładowane tradycyjnie, po podłączeniu do ładowarki i sieci elektrycznej, aczkolwiek większość kapitanów uzupełnia energię akumulatora w trakcie rejsu, podłączając go do prądnicy silnika łodzi. Zapasowe akumulatory mogą być więc ładowane na bieżąco podczas rejsu, a obecność źródła prądu często pomaga błyskawicznie usunąć wszelkie awarie na otwartym morzu, lub też pozwala na zasilanie urządzeń nie będących stałą częścią wyposażenia danej jednostki morskiej.