Pas do zabezpieczania ładunku wielotonowego

Do niedawna nasza firma nie zajmowała się przewozem ładunków przekraczających pięćdziesiąt ton, aczkolwiek po zakupie nowego samolotu transportowego, tonaż ładunku podniósł się czterokrotnie, więc zdarzało się iż musieliśmy zabezpieczać w ładowni cargo o wadze bliskiej dwustu tonom. Oczywiście, nasze standardowe pasy transportowe nie były przeznaczone do utrzymywania tak ogromnej wagi, nawet jeśli używaliśmy ich w liczbie większej niż dwadzieścia.

Najtrwalsze pasy transportowe do wielotonowego ładunku

pas transportowy w sklepieProducent naszych dotychczasowych pasów wyraźnie ostrzegał przed przekraczaniem maksymalnej dopuszczalnej wagi ładunku, jaka mogła być zabezpieczona, a my nie chcieliśmy ryzykować problemów, dlatego też postanowiliśmy zmienić rodzaj pasów w samolotach na nowsze, trwalsze i mogące utrzymać znacznie cięższy ładunek. Nie musieliśmy na szczęście szukać renomowanych producentów i sprawdzać ich sprzęt, gdyż mogliśmy bez problemu kupić poszukiwany przez nas pas transportowy w sklepie producenta u którego zaopatrywaliśmy się do tej pory. Pasy do lżejszego ładunku miały wysoką wytrzymałość w swojej klasie wagowej, i należały do bardzo dobrych zabezpieczeń, dlatego też nie mieliśmy powodu sądzić, że pasy elastyczne do ciężkiego ładunku będą miały gorszą jakość. Tak jak się spodziewaliśmy, nowy rodzaj pasów sprawdził się doskonale w samolotach, a zwłaszcza przy przewożeniu wielotonowego ładunku, pojazdów mechanicznych czy nawet elementów lub całości maszyn przemysłowych. Pasy, po umiejętnym założeniu zgodnym z wytycznymi, doskonale utrzymywały ładunek w miejscu i uniemożliwiały nawet najmniejszą utratę równowagi i stabilności. Tak jak i w przypadku pasów do mniejszych ładunków, wielotonowe pasy pozwalały na mocowanie ich na kilka sztuk jednocześnie, a takie zabezpieczanie zalecane było do najcięższego ładunku.

Przewożone towary mogły wymagać zabezpieczenia dwoma, pięcioma, a nawet i dwudziestoma pasami, w zależności od wielkości, gabarytów, i środka ciężkości. Same pasy nie zawiodły jednak ani razu, i znosiły czasem większe obciążenia niż jakiekolwiek inne zabezpieczenia ładunku bez najmniejszych śladów zużycia. Niemal całkowicie zastąpiły one normalne parciane pasy transportowe w samolotach, oraz w wielu naszych samochodach.